SEO analýza vám přinese rozbor vašich “webovek“ a nabídne přehled toho, co je funkční a co ne, čímž vám významně pomůže s vyhodnocením investic do SEO i dalším směřováním SEO copywritingu a dalších optimalizačních prací. Máte čerstvě po tvorbě webových stránek a chcete se rychle umisťovat na čelných pozicích prohlížečů?  Pak bude SEO Analýza nutná. Práce to není jednoduchá, ale pokud se budete řídit závěry provedeného rozboru, vaše webová stránka bude s velkou pravděpodobností stoupat vzhůru v prohlížečích. Předtím než začnete s jakoukoliv změnou, zamyslete se nad tím, jaký by měl být finální výsledek, a stanovte si konkrétní cíle. Musíte také dodržovat několik zásad internetového marketingu (on-page prvky – prvky optimalizované přímo na webových stránkách, jejichž cílem je zlepšit kvalitu webu a off-page prvky − prvky vykonávané mimo webové stránky, které mají vliv na pozici webu v prohlížečích).  

Aby web mohl stoupat vzhůru, nesmí obsahovat zbytečné vady, které by tomuto vzestupu bránily. Proto je dobré si zaplatit odborníky a nechat je provést profesionální rozbor. Ten by měl nabídnout detailní řešení jak na opravy chybovosti. Odborníci také provedou porovnání s konkurenčními weby a zjistí, na čem je třeba zapracovat. Dále na řadu přichází provedení rozboru hlavních slov. Ten vám ukáže, s jakými slovy má význam pracovat, a kam je v textu umístit. Také by měl nalézt nejlepší hlavní fráze k optimalizaci webu (změna titulků a metadat) 

Optimalizace webu SEO analýzou 

SEO analýza obsahuje:

  • Kontrolu ideálního zobrazení u odlišných prohlížečů a vyhledávacích zařízení (počítač, tablet, telefon)
  • Dozor nad tempem načtení webu
  • Dozor nad závadami zdrojového kódu 
  • Dozor nad vnitřním odkazováním webu
  • Dohled nad titulky 
  • Dohled na existující regresivní linky
  • Dohled na množství odkazujících webů

 

K čemu je SEO analýza prospěšná?

  • Povede ke zvýšení počtu návštěvníků a prodejnosti vašich webových stránek (navýší odbyt produktů)
  • Zvýší šanci umístění webu na čelních pozicích v prohlížečích
  • Zjistí jeho aktuální funkčnost podle žádoucích parametrů 
  • Zjistí jeho silné stránky
  • Přezkoumá odkazovou sestavu produktů, protože na pořadí v prohlížečích mají dopad rovněž zpětné linky. Zjistí, jaké stránky na web odkazují 
  • Ukáže sestavu produktů stránek konkurence
  • Zreviduje obsah a poskytne příležitost pro rozšíření webu
  • Zreviduje technický rozměr a východisko navigačního směru, který zvýší úspěch vašich stránek při vyhledávání
  • provede analýzu dostupnosti webu pro automaty prohlížečů a zjistí, zda se dostanou ke všem webovým informacím
  • Prověří tempo načtení webu 
  • Zjistí, zda využíváte SEO postupy, které nejsou povoleny.  

Výsledek SEO analýzy

Výsledkem provedeného rozboru by měl být materiál, v němž budou popsány veškeré chyby webu seskupené podle významnosti a nabídnout návod k eliminaci nedokonalostí. Výsledný materiál by měl obsahovat data o návštěvnosti vašeho webu a data o konkurentech. V dobře provedené analýze by neměly chybět výzvy k progresu, rozbor on-page a of-page prvků, evaluace zpětných odkazů a konkrétní SEO tipy na zlepšení stavu stránek. 

 

Možná byste ani nevěřili, kolik chyb můžete mít na vašich webových stránkách. SEO analýza vám pomůže odstranit primární vady a nastartovat vzestup webových stránek v internetových prohlížečích.  Zajímáte se o SEO analýzu? dejte nám vědět

 

Michaela Smrčková
Views: (1042)